Wednesday, March 17, 2010

Warna -Warni Sambutan Maulidur Rasul


Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Kebangsaan 1431H/2010 yang bertemakan 'Memantap Ukhuwah, Memperkasa Ummah' disambut meriah dengan penyertaan 106 kontinjen perarakan melibatkan 6,979 orang peserta.
Uniknya pada tahun ini, selepas perarakan berlangsung bermula di Istana Kehakiman hingga ke Dataran Putra, majlis diteruskan di Masjid Putra sebagai simbolik bagi mengingati perjuangan Nabi Muhammad SAW menyampaikan risalah kepada umat Islam
SMKADG juga turut mengadakan sambutan maulidur Rasul pada 11 Mac 2010. Perarakan Maulidur rasul kali ini dimeriahkan lagi dengan pertandingan sepanduk dan perarakan terbaik. Hampir 1000 orang pelajar terlibat dalam perarakan ini. Pelajar dibahagikan mengikut unit beruniform masing-masing. Majlis yang sepatutnya bermula pada jam 8.00 pagi terpaksa ditunda jam 9.00 pagi kerana hujan lebat pada permulaannya. Perarakan memakan masa lebih kurang satu jam. Selepas majlis perarakan diadakan, majlis ceramah Maulidur Rasul di surau sekolah pula diadakan. Seterusnya pada peringkat akhir diumumkan johan pertandingan kontigen terbaik dan sepanduk terbaik dalam acara perarakan Maulidur Rasul berkenaan.


Sebelum Perarakan


Persiapan Akhir Setiap Kontigen


Perarakan Bermula.

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL!

2 comments:

Pakwar said...

kasut JH tak berapa kena dgn baju melayu biru.

nasidagang said...

Dalam keletihan berarak tu,,jgn balik lupa nabi dan sunnahnya.